الگوریتم فرشنس گوگل چیست؟ و تاثیر آن بر سئو سایت
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


الگوریتم فرشنس گوگل یکی از الگوریتم درجه بندی جستجوی گوگل است که تاثیر زیادی در کارایی جستجوی گوگل داشته است. بعداز شروع به عمل الگوریتم فرشنس، جستجوی گوگل متحول شد و اصول محتوا نویسی و seo به طور کلی تغییر‌و تحول کرد. پس از الگوریتم فرشنس، تنها تارنما هایی در بالا نتایج جستجو قرار گرفتند که محتوای به روز داشتند. درپی این نوشته‌علمی با سازوکار الگوریتم فرشنس گوگل و طرز های تاثیر آن بر سئو وبسایت آشنا خواهیم شد.
الگوریتم های جستجو گوگل
زمانی عبارتی را در موتور جستجو گوگل جستجو دوره آموزش سئو می کنید، کار گوگل این نیست که صرفا صفحات مرتبط را نشان دهد. گوگل خلال اینکه صفحه های مرتبط را نشانه میدهد آن‌ها را سکو بندی نیز می کند. به همین علت صفحاتی که احتمال دارااست بیشتر درپی آن باشید، در نتایج بالاتر گوگل نشان داده میشود. هر چقدر در نتایج بالاتر نمایش داده شوید، افراد بیشتری شما‌را خواهند روءیت کرد. به این ترتیب برای اینکه بیشتر دیده شوید می بایست با الگوریتم های گوگل آشنا باشید و بدانید هرکدام چه طور فعالیت می کنند.
الگوریتم فرشنس گوگل چیست؟
معنای لغوی فرشنس، تازگی و تازه بودن است. الگوریتم فرشنس با عنوان الگوریتم تازگی محتوا نیز شناخته می‌شود.تاریخچه ایم الگوریتم به‌این صورت هست که؛ در سال 2010 پیش گویی شد که تا سال 2017 حجم اطلاعاتی که تشکیل داد می‌شود بیشتر از اطلاعاتی می باشد که در 5 هزار سال قبلی تشکیل داد شده است و با توسعه تکنولوژی روز به روز بر حجم اطلاعات افزوده می گردد، مدیریت این حجم از اطلاعات خود یک مسئله هست. حجم زیاد اطلاعات سبب ساز می شود کاربران با حاصل جستجوی زیادی که مرتبط هم نیستند رو به رو شوند. این مراحل از سال های گذشته استارت شده بود و به دنبال شدت بیشتری پیدا کرده بود. گوگل برای مدیریت این مسئله بر آن شد که الگوریتمی به عنوان الگوریتم فرشنس برای شناسایی و تشخیص تازگی محتواها ترتیب دهد.

برای ادراک عالی این مساله فرض فرمایید؛ یک کاربر قصد داراست نتایج فوتبال را از اینترنت دنبال کند. با توجه به حاصل لحظه ای فوتبال، خیلی مهم هست که نتایج آپ تو دیت نمایش داده شود. در اینجا محتوایی که جدید تر است بیشتر از محتوایی که سابق می باشد و بازدید بالا داراست، التفات پیدا می کند.

در سال 2012 یک نوشته‌علمی منتشر شد که نشان می‌بخشید 16 الی 20% جستجوهایی که کاربران هر روز اعمال می دهند، جدید میباشند و برای اولین بار می‌باشد که جستجو می شوند. برای پاسخ بدین جستجوهای جدید باید اطلاعات تازه و دست اول در دسترس باشد. الگوریتم فرشنس ساز و عمل جدیدی ساخت که صفحه های دیرین و آپ تو دیت از هم تفکیک شوند و صفحه ها آپ تو دیت و تازه در حق اولویت قرار گیرند، تا کاربران به نتایج آپ تو دیت دست پیدا کنند.

الگوریتم فرشنس گوگل
اینکه از الگوریتم فرشنس گوگل پیروی کنید یا نه، تاثیرات متفاوتی روی بیزنس شما خواهد گذاشت. در حالیکه بوسیله همگام شدن با سرعت دنیای دیجیتال و سازگاری با الگوریتم فرشنس می توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید، اگر آپ دیت بودن و تازگی را نادیده بگیرید، حتما صدمات زیادی از دنیای جدید تکنولوژی و نه تنها الگوریتم فرشنس گوگل خواهید خورد.

برای سازگاری با به روز های گوگل روش های زیادی وجود دارد. اما نکته ای که در همگی ی آن ها وجود دارد این است که، در تمامی ی این طرز ها باید مقصود و استراتژی اساسی آخرین آپدیت ها را در نظر بگیرید و آن را دنبال فرمایید. برای سازگاری با الگوریتم فرشنس گوگل باید از مشی (QDF(Query Deserves Freshness تاسی کنید. این اسلوب بر این یقین می باشد که، اشخاصی که در گوگل به دنبال جستجوی اطلاعات هستند، لایق حاصل نو و آپ تو دیت هستند. بنابراین موضوعاتی که جدیدا پوشش بیشتری داده شده اند و به اصطلاح نو و دست اول هستند و اطلاعات جدیدتر، شانس بیشتری دارند که به مخاطبان نمایش داده شوند.

الگوریتم فرشنس از یک برنامه ی پشتیبان که کافئین نام داراست، به کارگیری می کند. اپلیکیشن ی کافئین فضای بلندمرتبه اینترنت را به بخش های کوچک تقسیم کرده و صفحات آن بخش های کوچک را مبنی بر تازگی و نو بودنشان تروتمیز می کند.

 

راهکارهای الگوریتم فرشنس گوگل برای سئو سایت
تا اینجای نوشته ی علمی با ساز و شغل الگوریتم فرشنس آشنا شدیم. موقتا این سوال پیش می‌آید راهکارهای عملی برای الگوریتم تازگی محتوا چیست؟ چه‌گونه از الگوریتم فرشنس گوگل برای بهینه سازی و seo تارنما به کار گیری کنیم؟ به دنبال به عنوان کردن این راهکارها می پردازیم.

تاثیر الگوریم فرشنس گوگل بر سئو تارنما
1. بروزرسانی محتواهای کهن
تلاش محتواهای دیرین وب سایت خود رسیدگی کنید. در بین آن ها محتواهایی که در گذشته درجه و بازدید نه داشته اند را معین کنید و تقدم را بروزرسانی و آپ تو دیت کردن این محتواها قرار دهید. برای مرتب کردن بروزرسانی ها می توانید از ابزارهای تقویم محتوایی استعمال کنید.

بروزرسانی محتوا کهن تاثیر زیادی بر سئو وب سایت دارااست و به گوگل این سیگنال را می دهد که وب سایت شما و فعال می باشد و برای نیاز مخاطب ارزش قائل هست.

در صورتی که محتواهای دیرین وبسایت شما با اتفاقات تازه بروز نشوند، نیازهای مخاطبان را پوشش نمی دهند و مخاطبان سایت شما را رخنه‌ می کنند. مطالب سابق را به راحتی می توانید به روز فرمایید. کافیست اطلاعات تازه و نو را به محتوا اضافه نمائید و بر طبق جستجوهایی که کاربران اعمال می‌دهند آن را با صرفه کنید. با این شغل هم محتوای شما آپدیت و تازه می‌شود و هم به عنوان یک محتوای جامع و کامل از گوگل جايگاه ی نه میگیرد.

 

2. استفاده از روش های جدید تشکیل داد محتوا
استعمال از روش های تازه و متعدد ساخت و ساز محتوا به الگوریتم تازگی محتوا ثابت می کند، وب سایت شما و صفحه های آن نو و آپ تو دیت است. انواع ساخت محتوا مثل تصاویر، اینفوگرافیک، پادکست، ویدیو و… را به محتوای متنی خود اضافه فرمایید، تا کاربران بیشتر جذب محتوای شما شوند.

اکثری از کاربران از طریق تصاویر یا کلیپ وارد وبسایت شما میگردند. در واقع ممکن می باشد یک محتوای چند رسانه ای از سایت شما، توسط الگوریتم فرشنس جدید تشخیص داده شود و کاربران زیادی را با خود به سایت بیاورد.

 

3. همگام بودن با اتفاقات کنونی
در صورتی‌که در حوزه ای فعالیت دارید که مرتبط با یک صنعت یا تکنولوژی خاص است، قطعا اتفاقات آن را زیر لحاظ داشته باشید. اتفاقات تازه پیرامون حوزه ی کاریتان را دنبال فرمائید و در محتواهایتان آنان را پوشش دهید. امروزه کاربران بیشتر از هر وقتی با اطلاعات روبرو هستند. حدس این اطلاعات هر تعدادی کوچک باشند، شمارا می تواند موفق میدان کند.

 

4. تکثیر محتواهای همیشه سبز
محتواهای همیشه سبز محتواهایی می باشند که همیشه مورد اعتنا کاربران قرار دارند و همواره ترافیک و بازدید نه دارند. اهمیت محتواهای همیشه سبز در طول زمان کم نمی شود براین اساس؛ فضای خوبی برای سرمایه گذاری محتوایی دارند. از آنجایی که محتواهای همیشه سبز اطلاعات ثابتی را پوشش می دهند، نیاز به بروزرسانی هم ندارند.

 

الگوریتم فرشنس چه وبسایت هایی را پایین تاثیر قرار میدهد؟
بیشتر آپدیت ها و الگوریتم های گوگل در راستای تنگ کردن رقابت در فضای جستجو می‌باشند. در بعضی مواقع بعد از آپدیت های گوگل، وبسایت هایی که بازدید نه داشتند، قابلیت دیده شدن خود را از دست میدهند زیرا؛ گوگل آن ها را همگام با سیاست های خود نمی بیند.

اما در خصوص الگوریتم تازگی محتوا زمینه فرق می کند. بعد از اجرای الگوریتم فرشنس، سایت هایی که شانس زیادی برای دیده شدن نداشتند، خوب دیده شدند و گزینه دقت کاربران قرار گرفتند. این بار قرار خریداری کردن یک ورقه در نتیجه ها جستجو متاثر از یک معیار مهم به نام تازگی و فرشنس بودن محتوا بود.

الگوریتم فرشنس گوگل
به نقل از سایتومتریکس، الگوریتم فرشنس سبب شده سایت های خبری، ورزشی و سایت های برند های تعالی بیشتر گزینه دقت گوگل قرار گیرند. زیرا؛ این وب سایت ها اکثر اوقات محتواهای آپ تو دیت و جدید منتشر می کنند. روی هم رفته برد با وبسایت های آپ تو دیت و تازه می‌باشد.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: